Bel ons: 050 82 05 59 Beschikbaar van 10u tot 18u

New Meubis

Bedankt voor je bezoek aan onze gloednieuwe webshop. De voorbije maanden zijn we in de weer geweest om te bekijken hoe we onze klanten beter kunnen helpen. Daarvoor hebben we alle commentaren en/of opmerkingen van de klanten in de voorbije jaren gebundeld. Het resultaat is een nieuwe webshop, maar ook heel wat andere wijzigingen.

New Meubis - in functie van de klant


Ons team is op zoek gegaan naar hoe we onze klanten beter kunnen helpen. Daarbij zijn we uitgekomen op een aantal belangrijke pijlers:

BIGGER - een groter aanbod voor iedereen
BETTER - een betere service/communicatie aan onze klanten
FASTER - een snellere (opvolging van de) levering
STRONGER - een sterkere band met onze klanten

We sommen hier graag enkele voorbeelden op, van hoe we die 4 pijlers hebben ingevuld om de klant nog beter tot dienst te zijn. Daarvoor hebben we ons dus voornamelijk gebaseerd op de opmerkingen die we in de voorbije jaren te horen kregen. Eén voor één hebben we ze bekeken, met een goeie dosis zelfkritiek, de basis geanalyseerd en gebruikt om tot een oplossing te komen. Wat mag u allemaal verwachten van het nieuwe Meubis?

Verbeterde service

  • Doorheen onze site vind je heel wat contactformulieren om ons te bereiken. Daarnaast hebben we ook de sociale media wat beter aangepakt, zodat je ons ook kunt volgen en/of contacteren via Facebook, Instagram, Twitter of Pinterest.
  • Het retourrecht bij online aankopen hebben we opgetrokken van 15 dagen naar 30 dagen. Daardoor kun je de aankoop terugsturen tot 30 dagen na levering, uiteraard volgens de regels.
  • Op de productpagina's hebben we heel wat meer info geplaatst, zoals bijvoorbeeld ook de benodigde montagetijd. Ook onze montageservice is uitgebreid, aangezien we nu een eigen monteur in dienst hebben genomen. Mensen die willen dat wij de meubelen ook komen monteren, kunnen ons hiervoor contacteren.
  • Levering is niet alleen meer gratis in België, maar nu hebben we gratis levering in gans de Benelux. Leveringen in Nederland en Luxemburg zijn dus ook volledig kosteloos op het gelijkvloers.
  • Meubis zorgt nu ook voor gratis stockage. Zijn je meubelen al bij ons binnen gekomen, maar wens je de levering wat later dan voorzien te ontvangen? Laat het ons weten en we stockeren de meubelen zonder bijkomende kosten wat langer.
  • Laagste prijs garantie. Deze blijft één van onze sterke punten. Heb je dezelfde meubelen ergens anders gezien aan een lagere prijs? Laat het ons weten en we zorgen voor een oplossing.
  • Daarnaast zijn we ook vaker beschikbaar om u te helpen. De livechat is 6 dagen op 7 toegankelijk van 9u tot 18u, en ook telefonisch zijn we 6 op 7 te bereiken tussen 10u en 18u. Enkel de zondag zijn deze functies niet beschikbaar. Om u optimaal te kunnen helpen op de livechat hebben we ook een optie videochat ontwikkeld, waardoor je in real-time met iemand kunt spreken, en die persoon ook echt kunt zien. Op die manier kun je eindelijk een gezicht kleven op je Meubis service assistent.
  • Betere opvolging van de vooruitgang bij de leverancier. We werken nauwer samen met de leverancier, en volgen dan ook korter de vooruitgang op in het productieproces. Dit leidt ertoe dat we betere inschattingen kunnen maken omtrent levertermijnen, en dus ook correctere info kunne bieden aan onze klanten. 

Actuele status updates

Wanneer je een bestelling bij Meubis plaatst, kreeg je vroeger net iets te weinig info over het verloop van je bestelling. Het gevoel van in het ongewisse te zijn over je bestelling, roept uiteraard frustratie en ongenoegen op. Dat hebben we opgelost door het systeem van actuele status updates te implementeren. Door dit systeem word je constant op de hoogte gehouden als de status van je bestelling wijzigt, vanaf de bestelling tot aan de levering. Die updates krijg je binnen via mail.

  • Nieuw: je bestelling is goed aangekomen en zal door een van onze specialisten verwerkt worden.
  • In verwerking: je bestelling is verwerkt door onze specialist en wordt nu geproduceerd en-of verwerkt door onze leverancier.
  • Verzonden: je nieuwe meubelen zijn verzonden en zullen eerstdaags bij jou thuis moeten aankomen.
  • Geleverd: je nieuwe interieur werd volledig geleverd.


Uitgebreide collectie

Onze collectie is uitgebreid. Momenteel staat al een zeer uitgebreid deel van de collectie online, een stuk meer dan op de oude webshop, maar daar zullen doorheen het jaar nog heel wat meubelen bijkomen. Vooral op vlak van stijlen zijn we momenteel veel breder gegaan. Veel mensen kwamen bij ons namelijk kijken voor een landelijke stijl, of net een heel strakke, moderne stijl. Daardoor zijn we ons nu gaan verdiepen in verschillende stijlen, en hebben we meubelen in elke stijl in ons gamma opgenomen. Voor ieder wat wils, dat is wat we willen bekomen.

Uitgebreide horeca service

In de voorbije jaren, en dan vooral de voorbije maanden, werden we heel vaak gecontacteerd door hotels, restaurants, cafés of zelfs ziekenhuizen, met de vraag of Meubis ook in grote hoeveelheden kon leveren. Daarom hebben we nu een uitgebreide horeca service op poten gezet, om die horecazaken ook perfect te kunnen dienen. Zelfs gepersonaliseerde stoelen, snelle leveringen of advies ter plaatse kan bij ons aangevraagd worden. Ons team van horecaspecialisten staat jullie met plezier te woord.


Aankoop op afbetaling

Ook aankopen op afbetaling was een vraag die we zeer vaak kregen van onze klanten. Daarvoor hebben wij, in samenwerking met de bank Santander, een systeem opgestart om aankopen op afbetaling te kunnen realiseren. Het bedrag per maand kan door de klant zelf worden gekozen, een voorschot wordt niet gevraagd. Deze service kan voorlopig enkel in de winkel zelf aangevraagd worden, de implementatie met de webshop wordt in de komende maanden ook verwacht.