Klachten

Niets is vervelender dan frustraties of problemen niet kunnen uiten. Fouten gebeuren, overal. Ook bij ons. Hoe we met die problemen omgaan bepaalt onze service. Heb je bepaalde klachten over de gang van zaken bij Meubis? Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Ben je ontevreden over een late levering? Laat het ons hier zo snel mogelijk weten. Wij behandelen jullie ontevredenheid met de best mogelijke zorg, binnen een kort zo kort mogelijke tijdspanne.

Wat doe ik wanneer ik een beschadigd artikel heb ontvangen?

Laat het ons uiteraard zo snel mogelijk even weten. Dit kan best per mail op support@meubis.be. Er zijn een aantal belangrijke zaken die in die mail vermeld dienen te worden, om een snelle afhandeling te verzekeren:

  • Naam & ordernummer
    op welke naam de bestelling staat, en het ordernummer
  • Een foto van de beschadiging
    Zodat we het probleem duidelijk kunnen zien, en ook doorsturen naar de fabriek/leverancier
  • Een korte omschrijving van de beschadiging
    Zodat wij zeker weten wat het probleem precies is
  • De nummers van de beschadigde onderdelen.
    Die vind je op het montageplan. De nummers hebben we nodig om het nodige te kunnen doen voor een kosteloze vervanging, dus vergeet die aub niet te vermelden, ook om misverstanden te vermijden. Zonder de specifieke nummers vanop het montageplan kunnen wij niets vervangen.

Wij kijken dan na of de beschadigde onderdelen/meubelen voorradig zijn. In dat geval komen we ze van zodra mogelijk gewoon vervangen. Zijn de onderdelen/meubelen niet voorradig, worden ze onmiddellijk besteld bij de leverancier/fabriek. Van zodra ze dan binnen komen, komen we alles vervangen. 

“We werden zeer goed op de hoogte gehouden van de status en levering van onze bestelling. Spijtig genoeg was er een klein probleem bij de levering van de salontafel: een defecte poot. Dit euvel werd evenwel snel en goed behandeld.”

Luc op Trustpilot.com

Wat doe ik als de levertermijn van mijn bestelling wordt overschreden?

Dat is uiteraard heel vervelend nieuws. Het is zo dat wij je per mail op de hoogte houden van eventuele vertragingen en/of wijzigingen van de levertermijn. We streven ernaar om alles zo snel mogelijk, en dus zeker binnen de opgegeven levertermijn te leveren. Als dat niet lukt door omstandigheden, doen we ons best om de klant zo goed en duidelijk mogelijk te informeren. Dat is iets wat wij belangrijk vinden, en hoort tot de klantenservice die wij willen bieden.

Vind je dat je toch niet genoeg info ontvangen hebt, of wil je graag een specifieke, persoonlijke uitleg over waarom jouw bestelling later zal worden geleverd dan voorzien? Dat begrijpen wij uiteraard. Neem dan even contact op met ons support team via mail, op support@meubis.be. Zij zullen jouw specifieke bestelling even grondig bekijken, en nagaan waar het verkeerd gaat, en wat eraan wordt gedaan. Want geen enkele bestelling blijft bij ons zomaar even hangen, uiteraard. Meestal is de oorzaak van een vertraging te vinden in één van de schakels van het productieproces, zoals bijvoorbeeld een vertraging van productie, uitstel van aanlevering van fabriek naar ons magazijn, of iets dergelijks. 

Er zijn een aantal belangrijke zaken die in die mail vermeld dienen te worden, om een snelle afhandeling te verzekeren:

  • Naam & ordernummer
    op welke naam de bestelling staat, en het ordernummer
  • Een korte omschrijving van de huidige situatie
    zodat wij zeker weten wat het probleem precies is, en wat er tijdens het verloop van uw bestelling al allemaal is gebeurd

“Ongelofelijk goede service. We hadden een kleine schade aan een handgreep van onze commode via mail gemeld en er werden gelijk nieuwe voor besteld en ook reeds naar ons gebeld dat ze opnieuw als ze binnen zijn naar ons toe worden gestuurd. Topservice.”

Toon op Trustpilot.com

Andere vragen?

Heb je nog een andere specifieke vraag?
Je vindt heel wat antwoorden op onze pagina 'Veelgestelde Vragen' pagina. Als je het antwoord daar niet vindt, stuur ons een mailtje, of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier