• Home
  • Ik heb een bestelling geplaatst en verwacht binnenkort mijn meubelen. Waar moet ik op letten tijdens de levering?

Ik heb een bestelling geplaatst en verwacht binnenkort mijn meubelen. Waar moet ik op letten tijdens de levering?

Meer tips over de leveringsdatum, het leveringsadres, het leveringsblok, de effectieve levering en de controle van je levering. Zo ben je goed voorbereid op de levering van je meubelen en vermijd je onaangename verrassingen.

De leveringsdatum en het leveringsadres van jouw bestelling

Tijdens je online bestelling zie je op elke productpagina de gemiddelde leveringstermijn voor jouw meubelen. Dit is omdat je meubelen nog moeten geproduceerd worden door onze partners. Na je bestelling op de website of in de winkel krijg je van ons een indicatie van de mogelijke leveringsdatum. Natuurlijk proberen wij je meubelen zo snel mogelijk bij jou te krijgen, maar wees je er bewust van dat dit geen bindende datum is en nog kan veranderen.

Onze planner probeert om alle bestellingen op een tijdige manier uit te zenden vanuit ons centraal distributiecentrum in Maldegem en zal ook ten laatste één week voor de leveringsdatum die je hebt gekregen een update sturen met een effectieve leveringsdatum en tijdsblok. Indien je de meubelen niet in ontvangst kan nemen op de voorgestelde leveringsdatum kan je een nieuwe afspraak maken. Controleer ook zeker of het leveringsadres correct is vermeld is op de bestelbon, zo voorkomen we ongemakken en staan je nieuwe meubelen in geen tijd bij jou thuis.

Het leveringsblok voor jouw bestelling

Ten laatste één week voor de levering krijg je van onze logistieke afdeling een mail met de exacte datum en het tijdsblok waarin je jouw bestelling kan verwachten. Als het vroeger kan zal er telefonisch contact opgenomen worden om met jou af te spreken. Geef dus zeker je mail adres en telefoonnummer door tijdens je bestelling. In het geval dat er eventuele wijzigingen zijn kunnen we je ook zo snel mogelijk contacteren. Als dit leveringsmoment niet past voor jou mag je dit zeker doorgeven, dan spreken we samen met jou een ander moment af waarop je je bestelling kan ontvangen.

Enkele tips voor een vlot verloop van je levering

Hou enkele dingen in het achterhoofd zodat de levering van jouw nieuwe meubelen zo vlot mogelijk verloopt:

  • Verzeker dat de artikelen door de deuren en het trappenhuis kunnen verplaatst worden voordat je een bestelling plaatst.
  • Zorg voor minstens 15 meter parkeerruimte voor je woning. Je kan hiervoor verkeersborden aanvragen bij de lokale politie. Vergeet niet om dit op tijd aan te vragen, soms kan het een week duren voor je aanvraag wordt goedgekeurd.
  • Controleer of er op de leveringsdag geen evenementen of werken gepland zijn in jouw straat. Dit kun je bijvoorbeeld opzoeken op de website van je stad of navragen bij je netbeheerder.
  • Voorzie enkele sterke mannen om de chauffeur te helpen bij de levering. Zo help je bij de vlotte levering van je nieuwe meubelen.
  • Verpakkingsmateriaal van de meubelen kan terug worden meegenomen onder voorwaarden.
  • Meubis kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurlijke ongevallen en/of beschadiging aan eigendom van derden bij het lossen van de goederen.

De controle van jouw levering

  • Bij levering teken je af voor ontvangst van je meubelen. Controleer zeker of de verpakking niet beschadigd is zodat je dit kan melden.
  • Als er tijdens het uitpakken van de meubelen beschadigingen vastgesteld worden, meld dit dan zeker via het support@meubis.be op onze website. Doe dit binnen 72 uren en vermeld zo gedetailleerd mogelijk wat er beschadigd is. Voeg zeker enkele foto’s bij en vergeet ook niet het ordernummer en het de pakketnummers te vermelden. Zo kunnen wij snel te werk gaan om dit op te lossen.