4 tips om een totaalervaring in je zaak te creëren

- - Categorie Horeca

iStock_96729041_MEDIUM

1. Een unieke inrichting

Probeer met de inrichting, met andere woorden de 'look' en de sfeer van je interieur, een beleving te creëren. Dat hoeft niet altijd indrukwekkend duur of speciaal te zijn, vaak is iets origineels al genoeg om een voltreffer te zijn. Bedenk een concept of een gevoel die je wil in je interieur, en uit dat met je interieur. Wil je bijvoorbeeld de mensen in je tapasbar het gevoel geven dat ze in de oude straten van Barcelona zijn, creëer dan een interieur die hen dat gevoel geeft. Wil je met je wijnbar het gevoel geven dat mensen zich in een proeverij in de Franse wijnstreek bevinden, maak dan een grote muur vol wijnflessen, en plaats overal wijnvaten. Het oog wil ook wat, vandaag meer dan ooit.

Ons horeca meubilair vind je hier terug. Die categorie hebben we dan ook opgesplitst in horeca stoelen, horeca tafels en zitbanken voor horecazaken. Heb je vragen of nog nood aan inspiratie? Contacteer ons

2. Wees origineel in de kleine dingen

Origineel zijn hoeft niet altijd spectaculair zijn, of geassocieerd worden met dure investeringen. Wat bijvoorbeeld in elk restaurant terugkomt, is de menukaart. Door net dergelijke zaken iets anders aan te pakken, kan je de klanten onmiddellijk verrassen en boeien. Maak er een oude krant van, of een rol perkament, en de klant beleeft al iets anders dan hij gewoon is. Presenteer bijvoorbeeld je gerechten niet op gewone borden, maar op grove houten snijplanken. Wees origineel in de kleine dingen, die een groot verschil kunnen maken qua beleving bij de klant.

3. Bezorg de mensen ook iets extra aan tafel

Zorg dat de mensen ook aan tafel zelf iets extra kunnen beleven. Dit kunnen ook simpele zaken zijn, zoals het vlees nog even kruiden terwijl het bord al op tafel staat, of de 'finishing touch' van de cocktail nog even toevoegen vlak voor de klant. De klant krijgt het gevoel dat de cocktail of het gerecht 'speciaal' voor hem nog even afgewerkt wordt met de grootste zorg, en ervaren dan ook een sterker gevoel van klantenservice. Een volledig cocktailshaker show aan tafel lijkt ons niet altijd nodig, maar als je hiervoor specialisten in dienst hebt, waarom niet?!

4. Gebruik een uitstekende service om de totaalervaring af te maken

Probeer door de omgang met de klanten de totaalervaring nog te versterken, en af te maken. Als de klanten de vorige puntjes al gekregen hebben, zullen ze sowieso al een gevoel hebben dat ze niet alleen verwend worden, maar dat ze ook persoonlijk worden geapprecieerd. Door een vlotte en uitstekende omgang met die mensen, maak je de belevenis volledig af. Geef bijvoorbeeld zelf ook eens een suggestie van wijn bij een bepaald vleesgerecht, of geef even op basis van hun voorkeur een aantal suggesties met wat randinformatie over de oorsprong van de wijn. Overdrijf daar niet in, maar geef de mensen het gevoel dat je tijd hebt of maakt voor hen. Uiteraard is dit bij elke klant anders, sommige mensen houden niet zo van uitgebreid contact met het personeel, maar het gevoel dat je klaar staat voor hen, willen ze allemaal.