Contacteer ons via sms: +32460200926 Beschikbaar van 10u tot 23u via chat.

Persoonlijk interieuradvies in je woonkamer

- - Categorie Algemeen

Meubis, de interieurwinkel die onlangs zijn compleet vernieuwde webshop, één van de grootste in België, lanceerde, zorgt voor een nieuwe primeur : videochat. Via deze live video service willen we de klanten een exceptionele online shopping beleving aanbieden, waarbij de klant vanuit zijn eigen woonkamer persoonlijk interieuradvies krijgt van een interieurspecialist.

Dankzij deze videochat kan Meubis vanaf 3 mei zijn klanten in real-time verder helpen, terwijl ze samen de website overlopen. Heel wat klanten willen namelijk wat hulp en/of advies krijgen tijdens het online shoppen, en de videochat is daar het perfecte middel voor. Naast de bestaande tekstchat, biedt de videochat nog extra voordelen voor de klant, vinden wij.

« Eén van de grote voordelen is dat de klant kan toestaan om ook langs hen kant de videochat te accepteren. Daardoor kunnen onze service medewerkers ook binnen kijken bij de klant, om specifiek advies te gaan geven. De klant die zelf geen video wil delen, krijgt wel een vertrouwd Meubis gezicht te zien. We willen hiermee de klant een vertrouwelijk gevoel geven, om de band met onze klanten te verbeteren. Daarnaast vinden we het ook belangrijk om de klant snel te helpen. We voeren dagelijks heel wat mailverkeer met klanten die extra info zouden willen over bepaalde producten. Dankzij onze chatfunctie worden hun vragen quasi onmiddellijk beantwoord. »

“Dankzij onze chatfunctie worden vragen van de klanten quasi onmiddellijk beantwoord.”

Dimitri, zaakvoerder

Onderzoek toont aan dat videochat in de interieurbranche nog een vrij onbewandeld pad is. « Enkel in het Verenigd Koninkrijk is er al een webshop die ook videochat aanbiedt, maar dichter bij huis is dit nog ongezien. We hebben de voorbije jaren al een sterke naam opgebouwd dankzij onze uitzonderlijk lage prijzen. Met onze nieuwe webshop en de bijhorende communicatiemogelijkheden willen we ook op vlak van service bij de top gaan behoren, » vertelt zaakvoerder Dimitri Samaras. « Als het nog eens voorvalt dat er vertragingen zijn op de levering van een bepaald product, wordt er ook automatisch een mail verstuurd naar de klant met een nieuwe leverdatum. Zo blijft de klant ten allen tijde op de hoogte van de status van zijn bestelling. »

“Dat zijn 42 extra uren per week waarop we aanwezig zijn voor de klant, in vergelijking met de huidige situatie.”

Jonas, servicemedewerker

Naast de uitbreiding met de videochat, wil Meubis zijn service ook nog uitbreiden door nog vaker beschikbaar te zijn voor de klant. Zo is Meubis bereikbaar op quasi alle mogelijke kanalen, zoals Facebook, mail, telefonisch, Instagram en Pinterest, en dat op zeer uitgebreide tijdstippen. Vanaf 3 mei wordt die aanwezigheid voor de klanten nog uitgebreid. «Telefonisch zijn we nu van maandag tot zaterdag bereikbaar van 10u tot 18u. Daarnaast is er op onze webshop een chatfunctie op dezelfde uren beschikbaar. Vanaf 3 mei zullen we de chatfunctie beschikbaar stellen van 8u tot 23u op weekdagen. Op zaterdag van 8u tot 18u, en zelfs op zondag van 13u tot 18u. Dat zijn 42 extra uren per week waarop we aanwezig zijn, in vergelijking met de huidige situatie. Via Facebook en Twitter antwoorden we ook altijd binnen de 12 uur» aldus Jonas Van Hoeymissen, servicemedewerker.